Szeptember 13-17 között a szüleimmel Erdélyben voltunk pihenni, de egy igen fárasztó, de élményekben gazdag utazás

1.Nap

Reggel 6:30-kor indultunk el Budaörsről a Jókai Művelődési háztól a határ felé. Ártándon keltünk át Románia felé. Az oda felé vezető út nagyon hosszú több,mint 10 órát utaztunk autóbusszal. Délre érkeztünk meg csak a határhoz,de Kolozsváron megtekintettük a Szent Mihály templomot és aki akart, az ebédelhetett. Nem sok időt töltöttünk a városban,hiszen még nagyon messze volt Szováta ahol már vártak minket.Késő esti órákban értünk a szállodába.

2. Nap

Minden reggel magyar idő szerint 5:25-kor keltünk,hiszen a reggeli 6:00-tól volt. 7:30 kor szálltunk fel a buszra. Románoknál egy órával több az idő. Ezen a napon csak a Gyilkos-tó és a Békás-szoros volt a programban. Szerencsénkre kaptunk egy olyan idegenvezetőt aki nagyon sokat tud Erdélyről,hiszen tanár ember egy közép iskolában.

Gyilkos-tóhoz és a Békás szoroshoz vezető út nagyon veszélyes,mert rengeteg benne kanyar,de a látványért mindent ki lehet bírni. A szállodába vezető úton nagyon jól szórakoztunk,mert az idegenvezetőnk egymás után mesélte a székely vicceket igaz,hogy ekkor már ő is jól érezte magát.

3.Nap

Ezen a napon már egy másik idegenvezető volt velünk  és megnéztük Segesvárt és Székelyudvarhelyet. Segesváron nagyon sok látni való volt többek között a vár,de meglátogattuk Petőfi emlékművet amit meg is koszorúztunk a Bobák Bálint Nyugdíjasklub nevében. Székelykeresztúron megkerestük azt a házat (Gyárfás-kúria), ahol Petőfi utolsó estéjét töltötte,majd  másnap eltűnt. Valószínűleg itt írta utolsó versét is. Itt ebédeltünk egy kifőzdében. Székelyudvarhelyen megnéztük - többek között- aszoborparkot,ami nekem a legjobban tetszett, de már ekkor nagyon fáradt voltam. Szovátára már megint későn érkeztünk.

4.Nap

Ez a nap volt a legrosszabb mert  Brassó és Tölcsvár nagyon messze volt. Először a Drakula(?) kastélyt látogattuk meg. Itt is ebédeltünk, maj indultunk Brassóba,hogy megnézzük a fekete templomot,de mire odaértünk már bezárt így nem tudtuk belülről megnézni.

5.Nap

Reggel 8:00 indultunk el Magyarország felé de közben még megálltunk Körösfőn és a Királyhágón, itt ebédeltünk. A határátkelőhöz este 19:00-ra értünk ekkor még volt több,mint 400 km. Éjjel 23:40-re érkeztünk haza.Az öt nap alatt 2150 km tettünk meg.  Szerencsénkre jó időnk volt végig csak hazafelé esett az eső.

Szerző: Szabadidő  2009.09.18. 16:12 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.